Direct naar content

drs. Anne ter Beek

"Maak niet het meetbare belangrijk,
maar maak het belangrijke meetbaar."

 
Aanpak
Intuïtieve beslissingen over verbeteringen maken meer en meer plaats voor beredeneerde keuzen op basis van (eigen) onderzoek van de schoolpraktijk. Hoe kom je van analyse naar planmatige verbetering; hoe stimuleer je een onderzoekende houding bij teamleden en zorg je tegelijkertijd voor het realiseren van beleidsdoelen; hoe geef je leiding aan dergelijke vaak complexe veranderingen? Met behulp van instrumenten als zelfevaluatie en collegiale visitatie, praktijkgericht onderzoek, het inrichten van leergroepen, het voeren van gesprekken, training en coaching, verbind ik inhoud met het proces van kwaliteitsontwikkeling.

Expertise 

  • Kwaliteitsontwikkeling
  • Zelfevaluatie en collegiale visitatie
  • Communicatievaardigheden
  • Betrokkenheid (CBAM)
  • Effectief gebruik maken van gedragssterktes (LIFO)


Selectie van opdrachten

  • SWV Rivierengebied Midden Nederland,  2013-2014
    Inrichting en begeleiding van collegiale visitatie binnen de scholen van het samenwerkingsverband
  • M&O-groep, ’s-Hertogenbosch, 2011-2012
    Uitvoering van LIFO-trainingen in het kader van verschillende opleidingstrajecten voor schoolleiders PO in Amsterdam
  • PCPO De Vier Windstreken, 2009 – 2010
    Inrichting en uitvoering van collegiale visitatie met clusters van scholen
     

Links

 

Stuur een bericht

Contact met adviseur