Direct naar content

Klantgericht werken

  • Doelgroepen
    Onderwijsondersteunend personeel, Stafdiensten PO
  • Onderwijssector
    Primair onderwijs
  • Data
    27 september en 11 oktober 2016
  • Prijs
    € 299,00
  • Locatie
    's-Hertogenbosch

Doel

Je bent als medewerker stafdienst of ondersteuner voor het onderwijzend personeel vaak ook het visitekaartje van de school. Hoe ga je om met je collega’s in de school, maar ook met leerlingen en hun ouders? Hoe ben je klantgericht en bewaak je tegelijkertijd je eigen tijd en je grenzen?

Inhoud
In deze cursus komen aan de orde:

  • Kenmerken van klantgerichtheid;
  • Effectief communiceren;
  • Grenzen bewaken;
  • Omgaan met uiteenlopende belangen.


Werkwijze
Combinatie van theorie en praktijk, actief aan de slag!
De cursus bestaat uit een combinatie van theoretische informatie en de vertaling hiervan naar je dagelijkse werkzaamheden. Aan de hand van situaties en dilemma’s die je in de praktijk tegenkomt, krijg je informatie, handreikingen en tips die inzicht geven in je eigen mogelijkheden om op een klantvriendelijke, efficiënte en plezierige wijze je ondersteunende rol te vervullen. We verwachten een actieve bijdrage van de deelnemers. 

Opbrengst
Je hebt inzicht in je eigen communicatiegedrag en dat van anderen en ziet het verschil tussen klantgericht en klantgezwicht. Je geeft op efficiënte wijze feedback en kunt (beter) overweg met lastige situaties en uiteenlopende belangen in je contact met ouders/leerlingen. 

Omvang
De tweedaagse cursus vindt plaats op 27 september en 11 oktober 2016 en duurt van 14.00 tot 17.00 uur. Het maximum aantal deelnemers bedraagt 15.
De middag wordt verzorgd door Anne ter Beek.
Deze cursus kan ook binnen uw schoolorganisatie op maat worden verzorgd.

 

Contact met adviseur

Direct naar:

Bekijk het aanbod opleidingen en trainingen per onderwijssoort.

Cedeo- en CRKBO-erkend

KPC Groep verzorgt een breed scholingaanbod voor po, vo en mbo. Onze opleidingen en trainingen zijn Cedeo- en CRKBO-erkend.