Klachtenregeling KPC

Deze klachtenregeling geldt voor alle activiteiten van KPC Advies BV, waaronder de merknamen/labels KPC Groep, KPC Interim, SVA en DOEN IN vanaf nu KPC.

Een klacht is een uitdrukkelijke uiting van een klant, deelnemer of leverancier van ontevredenheid over diensten, producten of medewerkers van KPC ofwel door een medewerker van KPC als klacht wordt herkend.


Stap 1
U kunt een klacht indienen bij KPC via e-mail info@kpcgroep.nl, telefoon 085 210 15 80 of het contactformulier op de website https://www.kpcgroep.nl/contact/.
Stap 2
Binnen drie werkdagen neemt de bureaumanager* van KPC contact met u op om de inhoud van de klacht met u te bespreken. Zo mogelijk wordt ook de opvolging en de afhandeling van uw klacht met u besproken.
Stap 3
De bureaumanager* van KPC, stemt uw klacht (indien nodig) af met de persoon of organisatie onder wiens verantwoordelijkheid de ingediende klacht valt en indien aan de orde met de directie van KPC.
Stap 4
De bureaumanager* van KPC neemt contact met u op over eventuele vervolgstappen en doet u een voorstel om uw klacht af te handelen.
Stap 5
Als u en KPC geen overeenstemming bereiken over de afhandeling van uw klacht, dan kan KPC de klacht en de afhandeling daarvan voorleggen aan De Geschillencommissie voor Ondernemerszaken. Deze zal dan een bindende uitspraak doen. Eventuele consequenties worden binnen twee weken afgehandeld.


Algemene uitgangspunten bij klachten

  • KPC houdt in haar klachtenprocedure alle regelgeving over privacy in acht en zal uw klacht uiteraard met de grootst mogelijke zorgvuldigheid in behandeling nemen.
  • KPC neemt alleen klachten in behandeling indien uw naam en contactgegevens bekend zijn, de inhoud van uw klacht om- of beschreven is en het feit waar uw klacht zich op richt niet langer dan drie maanden voor indiening van de klacht heeft plaatsgevonden.
  • KPC handelt de klacht af binnen 6 weken na ontvangst van de klacht.
  • KPC kan de behandeling van de klacht ten hoogste tien werkdagen verdagen. Hierover wordt u geïnformeerd.
  • U ontvangt van KPC een gemotiveerde beoordeling van alle onderdelen van uw klacht, evenals van de eventuele maatregelen die wij naar aanleiding van de bevindingen hebben ondernomen of zullen ondernemen.
  • Periodiek worden de afgehandelde klachten besproken op het directieoverleg van KPC. Te weten het aantal klachten, de inhoud daarvan, beoordeling van de ingediende klachten, getroffen maatregelen om de klachten op te lossen en uw bevindingen van de wijze waarop de klacht is behandeld en opgelost. Zo blijft de directie werken aan de dienstverlening van KPC.
  • Een afgehandelde klacht wordt voor de periode van 12 maanden bewaard in het daarvoor bekende dossier.


*of een andere ter zake kundige medewerker van KPC met de verantwoordelijkheid uw klacht te behandelen.