1

Blogs

Bregje Pel

“Mijn drijfveer is om bij te dragen aan scholen die échte gemeenschappen zijn. Gericht op groei van ieder die er werkt en leert. Mijn trainingen en coaching richten zich vooral op de versterking van de menselijke en levendige kant van het onderwijs. Ze gaan over echt met elkaar in gesprek gaan. Ook als je een conflict hebt. Ze gaan over werkelijk contact maken en tegelijkertijd duidelijk zijn op inhoud en afspraken. Over goed met jezelf omgaan terwijl je goed met anderen omgaat.”

“Dat betekent wat voor mijn manier van training. Naast de theorie en het niveau van gedrag gaat het vooral over houding en overtuiging die leiden tot dat gedrag. Daarom krijgen de vragen van de deelnemers uit hun eigen praktijk een sterke plek. De theorie wordt daar vaak aan opgehangen. Ik werk met alle ‘lagen’ in het onderwijs: leraren, leiders, ondersteuners. Dit binnen po, vo, mbo, hbo én universiteit.”

“Ik werk met zwier en stop zoveel mogelijk praktijk, levendigheid en beweging in mijn manier van werken. Maar ook de diepgang schuw ik niet. Mijn inspiratie put ik vooral uit het werk van Parker Palmer en Theo Thijssen.”

Met zwier, menselijkheid én echtheid werken aan de school als gemeenschap

Expertises

Opdrachten

  • Masterclass en supervisie over persoonlijk leiderschap aan schoolleiders
  • Opleiding leerlingbegeleiders en mentoren/coaches
  • Coaching en training aan leraren om met meer zwier en autonomie voor de klas te staan

Publicaties

  • Tussen sleur en zwier, over de leraar als mens. 2020, ook verkrijgbaar als luisterboek.
  • Boerenkool als inspiratie. Publicatie over geduld en leraarschap. Verschenen in het vakblad Tussen 12 en 18. (april 2021)
  • In gesprek met Mirjam Gilhuis in podcast de onderwijsoase. (april 2021)

Geïnteresseerd?

Neem dan contact op met:

Bregje Pel
Adviseur
085-2101580

E-mail Bregje