Verbeteren van taal- en rekenonderwijs
23 mei 2022Verbeteren van taal en rekenonderwijs blijkt een weerbarstig en taai vraagstuk in het primair onderwijs. Professionalisering en het verbeteren van didactische kennis en vaardigheden – vanuit wetenschappelijke inzichten en kennis van de praktijk - zijn sleutels voor kwaliteitsverbetering. De aan KPC Groep verbonden specialisten sluiten aan bij de kennis die je in huis hebt en bieden houvast en ondersteuning waar nodig. We plakken geen pleisters, maar ondersteunen bij het realiseren van duurzame verbeteringen.
De methode los laten
We adviseren, coachen leerkrachten en teams, verrichten lesobservaties en verzorgen trainingen, volledig geënt op de praktijk in de klas. Hierin ontdekken deelnemers hoe ze kunnen differentiëren binnen leerlijnen en hoe ze de methode meer los kunnen laten en deze beter kunnen inzetten als bron.
Wat ons kenmerkt:
- Maatwerk. We sluiten aan bij behoeften, bij de school- en teamcontext en bij de aanwezige kennis.
- Onafhankelijkheid. We zijn geen verkopers van methodes of aanpakken en kunnen ons focussen op wat werkt voor de leerling en voor de leerkracht.
- Praktijkgericht. Onze experts komen uit de onderwijspraktijk en kunnen kansen en risico’s snel doorgronden en vertalen.
- Inhoud en proces. Verbeteren van taal- en rekenonderwijs vraagt om samenwerking tussen alle lagen van de school (leerkracht, team, taal-/rekencoördinator, schoolleider). Een gemeenschappelijke visie legt hiervoor het fundament. Dit voorkomt opportunistisch reageren op hypes en trends.
Trainingen in schooljaar 2022-2023
(deze kunnen ook volledig op maat incompany worden verzorgd)
Taal
De schoolleider en het leesbeleid
Meer zicht op leesontwikkeling
Rekenen
Van leerlijnen naar rekendidactiek
Ernstige rekenproblemen en dyscalculie
Geïnteresseerd?
Neem dan contact op met:
Marjolein van Oenen
Adviseur
085-2101580
Inschrijven nieuwsbrief
Geïnteresseerd?
Neem dan contact op met:
Kirsten Heezius
Adviseur
085-2101580
Inschrijven nieuwsbrief