

“Als een leerling zegt: dit helpt mij niet – dan ben je goed bezig”
Executieve functies – zoals plannen, emotieregulatie en zelfinzicht – zijn onmisbaar voor leren én voor goed functioneren in de maatschappij. Manon Arts is expert in executieve functies. Wat haar aanpak bijzonder maakt, is de manier waarop ze eigenaarschap écht bij leerlingen legt. “Een leerling weet vaak heel goed wat hem niet helpt. Maar dan moet je wel het gesprek voeren. Eerlijk, open, en met de juiste handvatten.”
In haar training kijken achter gedrag: Executieve functies in het onderwijs laat Manon leerkrachten zélf ervaren wat het betekent om naar gedrag te kijken met een open, nieuwsgierige blik. De training geeft leraren inzicht, praktische tools én laat ze doorleven wat ze van hun leerlingen vragen. “Als je het eerst zelf ervaart als leerkracht – in je lijf, niet alleen cognitief – dan snap je wat het met een kind doet.” In de training Kijken achter gedrag leer je hoe je écht het gesprek aangaat over gedrag, obstakels en leerstrategieën. Open, eerlijk en met praktische handvatten.