10-14 onderwijs

Veel leerlingen ervaren de overgang van PO naar VO als een grote stap. Vooral in de eerste drie leerjaren van het VO is een grote mate van voortijdige uitstroom en doorstroom naar andere onderwijssoorten. De ontwikkeling van een 10-14 onderwijsprogramma biedt oplossingen.

In het onderwijslandschap zien we momenteel tal van 10-14 initiatieven (‘tienerscholen’). Vormen van concrete onderwijsinnovatie op het grensvlak van po en vo die hun eigen aanleiding, ambities,  context en complexiteit kennen. KPC Groep heeft vanuit haar betrokkenheid bij diverse 10-14 trajecten ruime ervaring bij het ontwikkelen en begeleiden van deze trajecten. KPC Groep stond aan de wieg van 10-14 projecten zoals het Tiener College in Gorinchem.De daarin opgedane inzichten zijn verweven in publicaties, presentaties, inspiratiedagen, studiedagen en praktijkgerichte werkplaatsen.  

We bieden ondersteuning bij:

  • bestuurlijke vraagstukken;
  • de opzet en implementatie van concrete projecten;
  • draagvlakonderzoek;
  • organisatieontwikkeling;
  • professionalisering;
  • begeleiding van ontwikkelgroepen.

Ook verzorgen we (ncompany-) opleidingsprogramma's. Informeer bij Ton Bruining naar de mogelijkheden.

 

Opleidingen

Op 14 febuari start de Werkplaats 10-14 voor onderwijsprofessionals in het po en vo die met impact willen werken aan de ontwikkeling van 10-14 onderwijs.

Door onze jarenlange betrokkenheid bij de ontwikkeling van 10-14 onderwijs en partnerschappen met schoolbestuurders en onderwijsprofessionals hebben we een sterke kennisbasis opgebouwd. Via de Werkplaats 10-14 maken wij je graag hier deelgenoot van. 

Info en inschrijven

 

Download gratis Publicatie

Praktijkvoorbeelden

Leergemeenschap Tiener College: gezamenlijke broedplaats PO en VO
Het Tiener College is een innovatief onderwijsconcept voor kinderen van 10-14 jaar dat in nauwe samenwerking tussen leraren en ouders, tussen PO- en VO-scholen en tussen leraren en besturen vorm heeft gekregen.

 

Praktijkvoorbeeld

 

Tiener College: innovatief leren met passie
Wij laten leerlingen leren op de manier die bij hen past. Want wij zijn van mening dat een leerling alleen op die manier echt gemotiveerd zal zijn om te leren en eigenaar wordt van zijn leren.

 

Praktijkvoorbeeld

Geïnteresseerd?

Neem dan contact op met:

Dr. Ton Bruining
Adviseur/R&D KPC Groep
06–53221513

E-mail Ton