
“Scholen hebben steeds meer aandacht voor de verstandelijke vermogens van leerlingen met een hoog IQ. Dat is mooi, maar een puur cognitieve focus negeert de ‘zijnskenmerken’ van de hoogbegaafde.”

Provocatieve begeleiding. Op het Carmel College Salland verzorgde Johan Vlasblom een tweedaagse praktijktraining voor docenten en mentoren.

Hoe kun je reageren op mensen die prima werk leveren, maar daarbij gedrag vertonen dat niet kan? Daarover gaat het sprookje van de Briesende Bovenmeester dat Jan Ruigrok schreef.

KPC Interim: voor een blijvend resultaat “De initiële vraag is tijdelijke vervulling van een functie. Maar als je de vraag achter de vraag achterhaalt gaat het vaak om verandermanagement.”

Esther de Boer, specialist hoogbegaafdheid en auteur, krijgt in haar begeleidings- en trainingsactiviteiten met onderwijsprofessionals regelmatig de vraag naar een verdiepingstraject voor begeleiders

Vrijdag 16 juni sloot een groep van twaalf onderwijsprofessionals de opleiding intern onderwijsadviseur af.

De praktijk van passend onderwijs kent ze van binnen en van buiten. In gesprek met Hetty Pellenaars.

Op 20 september start de opleiding Dyslexiecoach. Eerdere deelnemers kijken meer dan tevreden terug op de door Esther de Boer verzorgde cursus.