Johan Vlasblom

“Provocatieve coaching is een vorm van begeleiding om in contact te komen met leerlingen als het op de gebruikelijke manier niet lukt. Ik train leraren en leerlingbegeleiders hoe ze met humor, verwarring en warmte leerlingen met ongeïnteresseerd, onzeker of agressief gedrag echt kunnen bereiken. Doel hierbij is dat leerlingen verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag. En destructief gedrag om gaan zetten in constructief gedrag.”

“Ik help je je provocatieve kwaliteiten te ontdekken en te ontwikkelen. Dit doe ik door je eigenheid centraal te stellen: eigen(aardig), eigen(wijs) en eigen (zinnig.) Door deze zaken naar boven te halen, kun je optimaal werken vanuit wie je zelf bent. De essentie van provocatief begeleiden.”

“Ik prikkel je, neem je bij de hand en zet je op het verkeerde been. Ik luister naar je én val je in de rede. Je ervaart comfort én ongemak. Door je uit te laten glijden en weer overeind te helpen. Groots en gemoedelijk in een veilige sfeer. Van goed naar beter, met oog voor het doel én de bedoeling en met veel ruimte voor (re-)actie, oefenen en sparren.”

“Met humor, verwarring en warmte echt contact maken met leerlingen”
    Herstelgericht werken
    Transactionele Analyse
    Communicatie
    Provocatieve Begeleiding
    • Trainingsdagen Herstelgericht Werken, Gooise Praktijkschool, Hilversum
    • Ontwikkelingsprogramma Werken met Plezier en Effect vanuit een Veilige Basis, Universiteit Utrecht
    • Trainingsdagen Hoop, Humor & Herstel, Mount Roskill Grammar School en Lynfield College, Auckland, Nieuw-Zeeland