Kirsten Heezius

“Samen werken aan het versterken van het onderwijs bij verschillende vakgebieden. Dát is mijn drijfveer. Onderwijsverbetering vraagt om verbinden, onderzoeken en kwaliteiten inzetten. Met als startvraag: waarom doen we de dingen zoals we die doen?

“Als rekenspecialist begeleid ik teams om scherper te krijgen wat de onderwijsbehoeften van de kinderen zijn en bij het verbeteren van de rekenopbrengsten. Samenwerken begint in mijn ogen met luisteren en eenieder in zijn kracht zetten. Van daaruit ontstaan er prachtige mogelijkheden om rekenonderwijs echt te personaliseren. Dat zie ik keer op keer.”

Kirsten Heezius is verbonden aan onze netwerkpartner de Rolf groep

“Verbeteren begint met luisteren”
    Rekendiagnostiek
    Werken vanuit leerlijnen
    Dyscalculie coach
    Unitonderwijs
    • Stichting Signum, ’s-Hertogenbosch (2019): Interne adviseur bij rekentraject op basisschool De Kameleon. Zicht krijgen op leerlijnen en methodes verantwoord loslaten.
    • Stichting Signum, ’s-Hertogenbosch (2020): Onderzoek en begeleiding van scholen bij kinderen met ernstige rekenproblemen.
    • Basisschool de Spelwert, Zaltbommel (2015): taaltraject groep 1 t/m 4;vergroting ouderbetrokkenheid d.m.v. ‘verteltassen’ (lees-en spelmaterialen).

    Blogs

    Investeren in rekenonderwijs? Dan wel graag duurzaam!

    Zoals Einstein aangaf: ‘als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg’. Als ik nu in de schoenen van schoolleiders en bestuurders zou staan, zou ik zeggen: investeer vooral in mensen.