
Hoe integreer je taal en rekenen in de praktijkvakken? Voor vso-scholen en scholen in het praktijkonderwijs is dat een herkenbare en relevante vraag.

De opleiding is gericht op ervaren onderwijsmensen die tenminste een masteropleiding gevolgd hebben zoals leren & Innoveren, pedagogiek, onderwijskunde of leiderschap in onderwijs.

Veel 55-plussers brengen een schat aan kennis en vaardigheden mee, die essentieel zijn voor de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs.

In het recent gepubliceerde rapport Een Stevige Stem van de Onderwijsraad wordt benadrukt dat de zeggenschap van leraren cruciaal is voor de kwaliteit, uitvoerbaarheid en het draagvlak van onderwijsbeleid, zowel op school- als op landelijk niveau. Ton Bruining, opleider en onderwijsdenker, las het rapport en deelt zijn waarnemingen.

Interview met Jan Ruigrok over provocatieve coaching en leerlingen in beweging brengen.

In de verhalenreeks SVA Stories laten we zien hoe zij via de branchegerichte SVA-programma’s vakgericht leren en de stap naar een baan maken.

“Iedere onderwijsprofessional verdient tijd voor bezinning,” vertelt Bart van Linder, medeontwikkelaar van het nieuwe programma ‘Passie voor onderwijs. Hoe houd je het vuur brandend?’. Deze tweedaagse training, die ZIN Academie samen met KPC Groep organiseert, richt zich op docenten die hun enthousiasme voor het vak willen hervinden. In een tijd waarin de hoge werkdruk, administratieve […]

Terug vinden van werkplezier