
Opiniestuik van Taco Houkema over over het lerarentekort en de noodzaak voor omdenken en anders organiseren

De opleiding is gericht op ervaren onderwijsmensen die tenminste een masteropleiding gevolgd hebben zoals leren & Innoveren, pedagogiek, onderwijskunde of leiderschap in onderwijs.

Veel 55-plussers brengen een schat aan kennis en vaardigheden mee, die essentieel zijn voor de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs.

In het recent gepubliceerde rapport Een Stevige Stem van de Onderwijsraad wordt benadrukt dat de zeggenschap van leraren cruciaal is voor de kwaliteit, uitvoerbaarheid en het draagvlak van onderwijsbeleid, zowel op school- als op landelijk niveau. Ton Bruining, opleider en onderwijsdenker, las het rapport en deelt zijn waarnemingen.

Interview met Jan Ruigrok over provocatieve coaching en leerlingen in beweging brengen.

“Iedere onderwijsprofessional verdient tijd voor bezinning,” vertelt Bart van Linder, medeontwikkelaar van het nieuwe programma ‘Passie voor onderwijs. Hoe houd je het vuur brandend?’. Deze tweedaagse training, die ZIN Academie samen met KPC Groep organiseert, richt zich op docenten die hun enthousiasme voor het vak willen hervinden. In een tijd waarin de hoge werkdruk, administratieve […]

KPC Groep ondersteunt schoolleiders, leraren en onderwijsteams bij de ontwikkeling van het professionaliseringsbeleid en het toepassen van werkwijzen om daar zelf vorm aan te geven.

Terug vinden van werkplezier